mandag 8. februar 2010

UFOer og FOer


For tiden er det flere UFO-er (UFerdige Objekter) på pinnene hos Strikkedama. Men de blir til FO (Ferdige Objekter) etter hvert, da ;) Denne luggen er foreløpig alene i verden, men etter hvert skal jeg begynne på hans make. Det er bare det at det er litt kjedelig å strikke lugg nummer to av et par. Sånn er det med votter og andre ting som er i par også. Det er ofte litt tiltak å begynne på og lage nummer to. Hvorfor er det sånn, mon tro? Noen som har en teori? Ikke så enkelt å se fargene på garnet, men det er melert i burgunder, lys grønt og mørk grønt. Merket er Viking sportsragg, farge 588.

2 kommentarer:

Hanne sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min Line. Det er lett at en glemmer de små gledene i hverdagen. Så flink du er som hiver deg på UFOene. Mine blir bare flere og flere. For mange ønsker og for lite tid. Den andre sokkern, votten og armen er alltid seig, og det er mange enslige sokker og votter i min UFO dunge. Tror det har noe med at når en har strikket en så har en fått det til og da er den andre utrolig kjedelig siden den ikke byr på utfordringer.

EM sa...

Hva om du strikker et par i motsatte farger da? Feks bytter om på grunnfarge og mønsterfarge (eller hva det nå heter, jeg har ikke helt kontroll...hihi) :) Jeg kunne lett ha gått med "umake" votter :D