tirsdag 29. mars 2011

Litt strikkenytt

Jeg må bare ærlig innrømme at jeg har fått fullstendig dilla på å strikke sånne smetteskjerf. Det har blitt seks stk. så langt og det er absolutt overhengende fare for at det blir fler ;) Dette er strikket i rosa- og lillamelert strømpegarn fra Europris. Trøndersk natur er ikke akkurat fargesprakende for tida. Det går mest i svart, grått, brunt og hvitt. Masse hvitt... Men på strikkepinnene mine er det mer farger :) Jeg er veldig glad i farger. Nå har jeg strikket to grønne kopptuer i enkelt mønster : 1 r, 1 vr på den ene siden og bare rett på den andre siden. Det øverste bildet viser mønsteret på den ene siden best, men det nederste bildet viser fargen best.

6 kommentarer:

Marion sa...

Så fint det skjerfet ble, liker veldig godt fargene!
Hvordan strikker du de klutene dina? Fin fin :) Kleeeeem

Misemor sa...

Sikkert et deilig skjerf dette. Kanskje ganske lett å strikke også? Det blir gjerne flere av noe som går greit og som blir populært. =)
Ha en fin kveld. Misemor =)

Marion sa...

Hei igjen! Har en award til deg på bloggen min! Fordi du fortjener det <3

Veronica Berg Eriksen sa...

Heisann:) Går d an å bestill et sånt smetteskjerf eil to?;)

Anne-Lill sa...

Inspirerende å titte innom hos deg. Du er så produktiv som jeg skulle ønske at jeg var (har litt strikke-tørke for tiden)...

Line Kristine sa...

Marion: Takk for award! Det var koselig! Kan forklare deg hvordan jeg strikker tuene neste gang vi treffes.
Tone: Ja, smetteskjerfene er ganske lette å strikke. Og populære gaver er de også.
Anne-Lill: Takk!