onsdag 21. september 2011

Mandarinand

På vei hjem fra jobb i dag gikk jeg bortom bekken Kvisla for å mate endene der. Et lite stykke bortenfor bekken stod to menn med kamera. Skjønte at det var fugler de ville ta bilde av. Etter hvert la jeg merke til ei and som så helt annerledes ut enn de andre.


Fotografene kom nærmere bekken etter hvert som endene kom fram fra det høye gresset for å spise brødbitene jeg hivde ut til dem. En av fotografene kom bort til meg og fortalte at den anda som så annerledes ut faktisk er en asiatisk and, nærmere bestemt en mandarinand. Den hører egentlig hjemme i Kina! Så jeg var vitne til en sensasjon, sa han. De to fotografene ble veldig glade da jeg kom og matet endene, for da kom mandarinanda også fram og de fikk tatt flere gode bilder.

Line Kristine - nå også som fuglefotografhjelper ;)

3 kommentarer:

Julie sa...

Så gøy da!! :o)
Håper dagene er deg gode... :o)
Klem

Maria H sa...

For en pen and!
Kanskje den kvakket på mandarin? :p

Line Kristine sa...

Ja, kanskje det? ;) Den sa ikke noe mens jeg var der, så jeg vet ikke. I såfall måtte den da få problemer med å forstå Verdals-endenes brede trønder-kvakking :P