lørdag 26. oktober 2013

Ikke helt som jeg hadde tenkt, men bra likevel.

Dette skulle bli et broderi maken med dette. Hadde kjøpt svart ramme størrelse 10 x 15 cm og alt var klart. Trodde jeg...
 
 
For da jeg skulle sette broderiet inn i rammen, oppdaget jeg at stoffbiten var jo for liten. Da jeg målte den viste det seg at den var 9 x 13,8 cm. Logisk, ikke sant? Eh, nei... Ikke spør hva jeg tenkte på da jeg klippet opp stoffet, for det begriper jeg ikke selv.
 
Jeg syns det var dumt å skulle bare kaste broderiet selv om det jo er forholdsvis lite og ikke er så arbeidskrevende. Så kom jeg på at det går jo an å lage en slags bakgrunn for broderiet inni rammen. Men i rammen jeg hadde tenkt å bruke ville denne bakgrunnen vistes dårlig, bare en halv centimeter eller noe sånt på hver side, liksom.
 
Så valget falt på en større ramme og fint, stivt papir som jeg hadde. Resultatet ser du på bildet. Det ble da ikke så verst til slutt?

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Denne løsninga var du heldig med!

Ønsker deg ei god, lang natt og en fin søndag!

klem fra Ingunn

Marit Johanne sa...

Det ble jo riktig fint! Kjekt når en kan finne løsninger når ting ikke blir som en har tenkt. Ønsker deg en fin søndagskveld og ny uke!