torsdag 9. oktober 2014

Skal nesten ikke gå an, vettu...

I kveld tenkte jeg å begynne på et nytt strikketøy. Til det trenger jeg, i hvertfall etter hvert, rundpinne nr. 3,5 i 60 cm. En skulle tro at jeg som strikker mest med pinner nr. 3 og der omkring hadde det. Men neida. Skal nesten ikke gå an, vettu... Opptil flere 40 cm lange rundpinner i den tykkelsen, men det hjalp jo ikke meg nå. Da var det veldig kjekt at vi bor bare 500 m unna nærmeste garnbutikk, og at den har åpent helt til kl. 19!
Kjøpte med en nr. 3 i 60 cm og, for det var det også heller dårlig stelt med her hos meg.


Det jeg skal strikke er en ullbukse. Nærmere bestemt en glattstrikket en, som den røde på bildet. Bildet er link til oppskriften jeg bruker, en av Sandnes garn sine gratisoppskrifter.


Så nå har jeg lagt opp og er i gang. Kjekt å få begynt når man har tenkt det :)

2 kommentarer:

Martine sa...

Alltid kos med nytt prosjekt!

Line sa...

Er det ik typisk at man må mangle det man mener å ha, og så har man bare sååååå lyst å komme igang. Men det er jo ingen fare når man har "lageret" så nært som du.
Jeg holder også på med Ullbukse etter samme mønster til lillesnuppa.
Ha en fin dag :)