mandag 12. januar 2015

Det strikkes i 2015 også!

Det strikkes i 2015 også altså! Det tar bare innimellom litt tid før jeg har noe særlig å vise fram på bloggen.

På pinnene nå er en dukkebukse i brun babyull.


Oppskriften står i boka "Strikk koselig klær til dukken" av Målfrid Gausel.


I dag ble jeg ferdig med det første buksebenet, så da er det ikke mye igjen!
Litt vanskelig å få fram helt riktig farge i innelys på vinters tid, men det øverste bildet er nok det som stemmer best.


Går visst i brunt her for tida. For jeg strikker brune snurrestrømper også. Med den lengden jeg strikker dem i, så går det med litt over to nøster Sterk på ett par. Dermed har jeg litt Sterk-rester liggende etter alle parene jeg har strikket. Jeg har bl.a. mørk lilla. Og kjøper jeg mørk lilla igjen, så kan jeg bruke resten jeg har liggende. Det blir da et annet partinummer, men det vises ikke om jeg f.eks. bruker restene på tåa på strømpene. 
For noen dager siden kjøpte jeg mørk brun Sterk. Trodde jeg hadde det fra før også, jeg. Men, neida... Lys brun, derimot. Kunne jo gått innom butikken og kjøpt et nøste til med mørk brun, men da hadde det blitt enda mer rester. Det fristet ikke. Ikke fristet det å strikke strømpene litt kortere heller, for jeg syns de blir akkurat passelig lange og gode. Så da blir det en lys brun stripe på leggen på dette paret. Ble ferdig med den første i dag.


Og sånn ser det ut på innsida når jeg ikke gidder å bryte den mørke tråden og feste den når jeg er ferdig med den lyse stripen ;) Men dette er jo som sagt på innsida, så da gjør det ikke noe. I tillegg går tråden vertikalt. Hadde vært verre om den hadde gått horisontalt, for da hadde det blitt mulighet for å hekte fast tåa når man tar dem på.

2 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flink du er!

Nattaklem

Huldr sa...

Så søt dukkebukse :)