søndag 1. februar 2015

Symptomer på kronisk strikkefeber.

På bloggen til tiddelibom.no fant jeg en liste over symptomer på kronisk strikkefeber.
Jeg har selv mange av symptomene, så jeg er nok hardt rammet... Og det må visstnok tas på alvor.


Her er sju varselsignaler du ikke bør ignorere:

1. Ekstrem trang til å strikke. Ofte eller hele tiden.
2. Angst for å glemme å ta med strikketøyet.
3. Lav terskel for å bli forstyrret i oppleggsfasen.
4. Kløe i fingrene etter å starte på et nytt prosjekt.
5. Problemer med å holde fokus på ett prosjekt av gangen.
6. Ømme og verkende muskler og ledd etter altfor mange omganger på strikketøyet.
7. Vansker med å forstå at ikke andre har samme interesse for strikking.


Kjenner du deg igjen i fem eller flere av disse har du, som mange andre av oss, det som diagnostiseres som kronisk strikkefeber.

Men det er ingen grunn til å bli bekymret og oppsøke lege.
Det anbefales derimot å strikke 1-3 ganger per dag så lenge symptomene er til stede.


Jeg er som sagt hardt rammet. Hva med deg? Har du kronisk strikkefeber? :)

6 kommentarer:

Bodil sa...

Hihi, ja vi er vel mange som kjenner oss igjen her :) Ha ein fin kveld.

Oddbjørg sa...

Jeg er nok ikke helt feberfri jeg heller :-)
Ha ei fin uke!

Berit sa...

Så herlig, tror jeg er angrepet 100% :)

Lisbeth sa...

Uff ja, jeg er skikkelig dårlig!!

mimouna sa...

Haha, jeg fikk 5 av 6. Tror muskulaturen min er så innstrikket at jeg aldri får vondt. Men alt det andre passer. :)

Ugla sa...

Haha, morsom liste. Og ja jeg kjenner meg igjen. :-)