mandag 22. juni 2015

Lugger, håndkle og (hold deg fast!) mulige julegaver.

Luggene jeg nevnte i forrige blogginnlegg er ferdige. De er strikket av garn jeg hadde i garnlageret mitt. Veldig kjekt å få brukt noe av det også :)

Garnet er melert Smart i en fargevariant som ikke selges lenger. Det var ikke så helt enkelt å få tatt et godt bilde av dem. Rødt, orange og lilla er alle farger som kan være vanskelige å få et ordentlig bilde av. Sånn ble de seende ut i sola på trappa i dag.


Dette underveisbildet viser nok et mer riktig fargebilde.


 På pinnene nå er et håndkle. Samme mønster som de forrige to.


Denne gangen strikker jeg i lyseblått, og garnet er Natura Just Cotton. Fikk så lyst til å prøve ut det også. Det er på en måte litt "hardere" enn bomullsgarnet fra Søstrene Grene, men vil tro det fungerer godt likevel.


Til håndklærne har jeg kjøpt sånne klyper (på Europris). Vi hadde en type klyper hjemme, men de er ganske taggete, og det blir nok litt tøft for strikkede håndklær. Disse klypene, derimot, har hardplast på innsiden og blir dermed "snillere" mot ting som er strikket.


Og på fredag kjøpte jeg et av Sandnes Garn sine nyeste hefter. Det er flere av oppskriftene i heftet jeg har lyst til å prøve. Kjekt med noen nye ideer til både kluter og håndklær :)


Dette kan jo for eksempel bli til fine julegaver. Ja, jeg vet det er ca. et halvt år igjen til jul ennå. Men det skader jo ikke å begynne planleggingen, og ikke minst produksjonen, av strikkede julegaver i god tid!

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Lurt å ha jula i tankene allerede nå, i alle fall hvis en skal strikke noe. Det er lett å glømme hvor lang tid hver enkel ting tar.
Synes slike håndklær er fine gaver. Alltid kjekt å få noe som giveren har brukt tid på. Og sokker får vi vel aldri for mye av....

God midtsommer fra Ingunn

Lisbeth sa...

Greit å strikke lit småplagg innemellom - raskt og greit :)
Det hefte har jeg ikke sett, må nok ta en titt på det ;)
Fin kveld til deg :)

duBedåre sa...

Likte de håndkleene sine veldig godt, kanskje jeg må strikke meg noen jeg også! Og absolutt rett tid for å tenke på julegaver! Det er jo UNDER 6 måneder igjen...