torsdag 10. september 2015

Aldeles fersk fra pinnene!

Ja, det er det denne lua er. Ble ferdig med den sent i kveld.


Lua er strikket etter oppskrift som står i Marius-strikkeboka, men jeg har gjort en vri og strikket bare deler av mønsteret. Lua er strikket på pinner nr. 3 og 3,5 og jeg har brukt Smart-garn. Mønsterfargen er egentlig ganske mørk lilla med littegrann rødskjær i. Men på bildet (og i virkeligheten) ser det nesten ut som mørkebrunt. Det er vel samspillet med bunnfargen som gjør det, tenker jeg. Hadde bunnfargen vært hvit f.eks., så hadde det nok heller sett ut som lilla.

Vanligvis når jeg strikker, så har jeg den mørkeste fargen som bunnfarge. Vet ikke helt hvorfor, jeg. Det har liksom bare blitt sånn. Kanskje fordi jeg kler mørke farger best selv? Ikke godt å si. Men noen ganger prøver jeg med å gjøre motsatt, sånn som på denne lua. Jeg tror ikke den lyse fargen hadde blitt så tydelig om den hadde vært mønsterfarge i stedet. Så med denne fargekombinasjonen passet det best med mørkt mønster.

2 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Flott lue, ha en fin helg hilsen Beth

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er dyktig!
Den vart fin :-)

God helg!