søndag 6. desember 2015

Vottestrikking pågår!

Mulig det er bra denne skal toves før bruk? ;)


Jeg er i gang med et par votter i lilla Fritidsgarn. Strikker, som tidligere, etter denne oppskriften.
Vottene strikkes på pinner #6, så da er det ganske utelukket med metallpinner. Det hadde blitt litt vel tungt. Fram til nå har jeg brukt plastpinner. De er lette, men jeg syns maskene glir så dårlig på dem. Så derfor gikk jeg til innkjøp av KnitPro strømpepinner i den størrelsen. De er av tre, men blir ikke tunge likevel, selv om de er så tykke. Dessuten er KnitPro-pinnene glatte sånn at maskene glir lettere.

Disse vottene skal bli til meg selv. Og etter som jeg har ganske små hender, så strikker jeg størrelse small. Som du ser på bildet, så er jeg halvveis. Går fort å strikke en sånn vott, så det tar nok ikke lang tid før du får se det ferdige resultatet her på bloggen, tenker jeg :)

Ingen kommentarer: