mandag 11. januar 2016

Ferdig på begynnelsen.

Altså, ferdigstilte strikkeprosjekter på begynnelsen av året :)

Amandateppet ble påbegynt i fjor, men nå er det ferdig. Også dette strikket i Dale babyull, med enkelt rutemønster over 5x5 masker.

Kopptua er strikket i Tuva bomullsgarn fra Europris. Det er et garn jeg liker veldig godt til dette formålet. Det gir tuer som er litt tjukke, men ikke for tjukke. Sugeevnen er god og det tar ikke veldig lang tid før de tørker. Dermed surner de ikke så lett heller. Det var dagens garnreklame ;)


Lua jeg skrev om i forrige blogginnlegg er ferdig. Vurderte en stund å vente med å feste trådene, men tok meg selv i nakken og fikk det unna så fort lua var ferdig. Kanskje jeg har begynt et nytt og bedre trådfestings-liv? He he... Neppe, kjenner jeg meg selv rett ;)


Så da er en julegave ferdig. Klar for å legge opp til neste!

1 kommentar:

Bodil sa...

Så flink du er spm har starta på julegåver alt. Flott Amandateppe og klut. Eg og brukar ofte Tuva til klutar.