fredag 11. mars 2016

"Om man skulle vänta tills allt är perfekt så skulle det aldrig bli något"

Her går det mest i kopptuestrikking for tida.


Og enhver strikker med respekt for seg selv har strikketøy og utstyr som matcher, ikke sant? ;)


 Til slutt en tegning som traff meg, i hvert fall. Jeg er nemlig ganske så selvkritisk når jeg lager noe. Ikke så lite perfeksjonistisk, egentlig... Og da stemmer det som det står på tegningen; "Om man skulle vänta tills allt är perfekt så skulle det aldrig bli något". Jeg kan ikke vente med å lage noe til det blir perfekt etter min vurdering, for da blir det lite gjort, gitt... Så kan man jo såklart stille seg spørsmålet om hva er perfekt? Og ikke minst om ting må være såkalt perfekt? Nå ble det store spørsmål her ;) Men kanskje er det gjenkjenbart for flere enn meg?

4 kommentarer:

Bundingen sa...

Det viktigste er å gjøre så godt vi kan, synes jeg. Og så liker jeg at noe blir gjort! Å være arbeids- som er en god dyd. Jeg tror vi skal stole på oss selv om noe er bra nok. Nydelig farge på kopp-tua di! Fint og jevnt strikka er den også!

Riktig god helg! Her skinner sola, og ute er det 15 minusgrader.

Klem

Berit sa...

Jeg tenker at hvis alt hadde vært perfekt hadde det vært litt kjedelig. Variasjoner gjør jo ting mye mer spennende. Og det er det som er det fine med håndlagde ting, de trenger ikke være helt perfekte :)
Ønsker deg en riktig god helg!

Huldr sa...

Ja, veldig gjenkjennbart dette her! Jeg har faktisk gjort noen "uperfekte" ting de siste dagene, og det er jeg litt stolt av :-)

Søt saks som matcher kluten!

Sidselsidserk sa...

Den største kritikeren er gjerne oss selv, vi burde vel lære oss å bli litt mer rause mot oss selv.
Fin klut, de er gode disse hjemmestrikkede klutene.