tirsdag 5. april 2016

Siden sist.

Der hadde det jammen gått over en uke siden siste blogginnlegg, gitt.
På strikkefronten går det mest i lugger til årets Sokker som varmer-aksjon. Ja, også noen kopptuer. Skulle egentlig begynne på en mariuskjole i dag, men spenningshodepine satte en stopper for det. Har ikke mer vondt enn at jeg klarer å strikke, men det er ikke akkurat dagen for å konsentrere seg om mønster og telling, kjenner jeg. Siste luggepar av pinnene er dette.


I menigheten vår er det fem team, grupper på ca. seks personer, som bytter på å ha ansvaret for kirkekaffen bl.a. Nå på søndag var det vårt team sin tur, og jeg fant ut at jeg hadde lyst til å bake rundstykker. Det er veldig snedig på flere vis. Bare å bake dem når det passer sånn, putte dem i fryseren og ta dem ut av fryseren lørdag kveld. Praktisk å ta med seg til kirka er de også.


Jeg brukte rundstykkemiks fra Toro. Droppet å strø på havregryn før jeg stekte dem, men de ble veldig gode likevel. Det er forresten havregryn i deigen også. 


Og så har lysfatet fått ny pynt. Dette lysfatet mitt er kanskje ikke så interessant, men jeg syns det er et koselig prosjekt. Varierer pynten blant annet etter årstid/høytid. Nå bærer farger og pynt preg av at det våres ute.  


Nærbilde av fuglene :)


Nå skal jeg finne meg litt mat. Det hjelper ikke på hodepinen om blodsukkeret blir for lavt heller...

1 kommentar:

Berit sa...

Flotte sokker og koselig lysfat. De rundstykkene så veldig gode ut :)
God bedring med hodepinen, slik hodepine er ikke godt.