lørdag 17. juni 2017

Noen glimt fra min lørdag

Hadde en nokså rolig formiddag i dag med bok og en kopp te.


Boka jeg leser er denne. En fryktelig historie... Jeg forstår (heldigvis) ikke hvordan noen kan være så ond mot barn, til og med sine egne barn!


Over til noe helt annet. Jeg kom på at jeg har ikke blogget om en gave jeg ga bort for noen uker siden. En av kollegene mine venter en liten gutt i august. En ypperlig anledning til å få strikket noen bittesmå ting :) Så gaven hun fikk bestod av snurrestrømper og votter.


Snurrestrømpene er strikket i Dale babyull, mens vottene er strikket i DSA Sterk.


På pinnene nå er et håndkle strikket etter denne oppskriften, nærmere bestemt den varianten som er strikket i lysegult på dette bildet.


I oppskriften er det angitt garnet Pt Petunia. Jeg bruker Mandarin naturell fra Sandnes garn. Har allerede strikket et likedan (i Mandarin medi) og et i varianten som er strikket i mørkegult på bildet (også det i Mandarin medi). Både Mandarin medi (135 m/50 g) og Mandarin naturell (130 m/50 g) er litt tynnere enn Pt Petunia, men størrelsen blir ganske lik likevel. Og når det "bare" skal bli et håndkle, så er det ikke så nøye om det blir akkurat på centimeteren like stort som i oppskriften, tenker jeg.


Ønsker deg ei god helg akkurat der du er!

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Den boka tror jeg ikke jeg orker å lese, men nå er jeg i gang med "Bror din på prærien", fortsettelsen av "Slåttekar i himmelen" av Edvard Hoem. Veldig lesverdig bok etter min mening.
Fint småstrikk! Det går i små prosjekter her også etter det store teppet. Sokker og luer kommer på bloggen etterhvert. Har vært i Kristiansund og Trondheim på besøk hos døtrene våre, og jeg tok ikke med PC. Føler det er viktig å være tilstede der jeg er.

Riktig god helg fra Ingunn

Siddis back home sa...

Høres herlig ut med te og bok, men får ikke tid, her går det kun i strikk & film! Flotte strikketing og lykke til med strikke kluter! Go søndag!