onsdag 23. oktober 2019

Det "drypper" på folk omkring meg

Ganske ofte når jeg strikker eller lager ting på andre vis, så har jeg ikke noen spesiell mottaker i tankene. Denne gangen var det annerledes. For nå skulle det bli en gave til en liten, temmelig "fersk" verdensborger.


Det ble et par lyseblå babysokker (strikket etter denne oppskriften) og en smokkesnor.
Jeg kjøpte materiellet til smokkesnora før babyen ble født, og visste dermed ikke noe navn. Jeg visste bare at det var en gutt og at han kom til å bli lillebror i familien. Dermed ble teksten lillebror :)
Sokkene er strikket i Dale babyull på pinner nr. 2,5 og materiellet til smokkesnora er kjøpt hos minlillehobby.no.

Det har "dryppet" på et ektepar også i løpet av den siste uka. De fikk hvert sitt par med tovede votter (strikket etter denne oppskriften). Vottene var også et planlagt prosjekt, i den forstand at jeg hadde mottakerne i tankene da jeg strikket dem. Men de visste ikke noe om dem. Det er noe av det artigste med det å lage overraskelsesgaver, nemlig at den/de som får gave ikke har den fjerneste anelse på forhånd :)

5 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig! Dette er en fin og koselig gave å få :)

Bundingen sa...

Nydelig barselgave! Veldig kjekt å gi bort noe en har laga sjøl synes jeg. Tova votter er tingen nå utover. Merker at vinteren nærmer seg. Hele ti minusgrader her i morges.

Ønsker deg ei ny fin uke!

Bodil sa...

Så søt og fin gåve :) Du gledar mange rundt deg med alt det fine du strikkar :)

Barwitzki sa...

Nydelig gave... sokker er så søt :-)))
Hilsen til deg.
Viola

Guri sa...

Alltid koselig å gi bort strikkede gaver, og spesielt hyggelig å få!! Søte og praktiske sokker og smart smokkelenke :)