tirsdag 27. oktober 2020

Varme til både små og store hender

Innimellom får jeg lyst til å strikke ting jeg ikke har strikket før. Denne gangen var det barnehagevotter jeg ville prøve meg på. Nå har jeg ikke noen i familien som er i barnehagealder lenger, men jeg vet om andre som har sånne småttiser rundt seg. Den familien jeg hadde i tankene har tvillinger, så da strikket jeg likså godt to par og sendte av gårde. Det ser ut som det er ulik størrelse på parene, men begge er i str. 3-4 år.



Oppskrift: Ullungens votter fra Strikkezilla design

Garnmengde: Litt over 30 g DSA Sterk per par (fargene 832 rødlilla og 815 blå)

Størrelse: 3-4 år

Pinner: Nr. 3 og 3,5


1. september var det "Strikk off" for årets utgave av det som tidligere het oransje skjerf-aksjonen i Kirkens Bymisjon. I år ønsket de seg luer, sokker og votter også. Jeg kjøpte oransje finull og strikket to par tovede votter som bymisjonen har fått. Glemte visst i farta å ta bilder av dem, så da får dere heller nyte bildet av denne herlige fargen :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Du er både flink og snill. Ja, votte-sesongen er i gang her, og akkurat nå har jeg begynt på et par selbuvotter med mønster på mansjetten. De pleier å gå fort unna. Vi får jo ikke ha julemarked i år, men det dukker nok opp noen kunder når vi har åpent på lørdager før jul, forhåpentligvis.

Klem Ingunn

Bodil sa...

Tusen takk for kommentar, og for at du sa ifrå at linken ikkje funka. No trur eg den er ok. Sei frå viss det fortsatt er problem. Fine og gode vottar du har strikka. Dei vil nok bli sett pris på.