mandag 8. februar 2021

En kjole på tampen av året

På våren i fjor strikket jeg min første Nancy-kjole. Garnet hadde jeg hatt klart til nettopp det prosjektet en stund da, men så var det så mye som fristet i mellomtiden. Men da pandemien kom med delvis hjemmekontor og generelt mer tid hjemme, så fant jeg fram oppskriften og garnet. Resultatet ser dere her

Jeg vet det er strikkere som nærmest av prinsipp aldri strikker det samme to ganger. Hos meg er det oftere motsatt. Finner jeg noe jeg liker å strikke, så er det relativt stor sjanse for at jeg strikker flere. Kanskje til og med mange flere :) Jeg hadde lyst til å strikke en Nancy-kjole til også, men syns det var et slit med fire farger på mønsterdelen. Man strikker aldri med mer enn to farger på en omgang, men likevel. Så kom jeg på at jeg hadde sett bilder på nett av at folk hadde laget sin egen vri og strikket med bare tre farger. Så da fant jeg fram rutepapir og fargeblyanter og satte i gang. Resultatet ser du under her. Den lå ferdig strikket en stund før jeg fikk tatt meg selv i nakken og montert den, men den ble ferdig sånn med et nødskrik på tampen av 2020.


 Nå har jeg flere små kjoler og gensere hengende i skapet her. Har ikke noen mottaker ennå, men kanskje får jeg solgt dem? Kan jo hende at pandemien roer seg såpass at det kan arrangeres husflidsmesse utpå senhøsten f.eks. Time will show! Her er i hvert fall fakta om denne kjolen:

Oppskrift: Nancy-kjole fra Sandnes garn sitt hefte nr. 1618 

Garnmengde: Ca. 4 nøster Sisu (farge 1053, mørk gråmelert) og ca. 1 nøste hver av Sisu (farge 1001, hvit) og babyull Lanett (farge 4402, gammelrosa)

Størrelse: 2 år

Pinner: Nr. 3

2 kommentarer:

Bodil sa...

Nydeleg kjole i fine fargar :) Eg og har strikka gensar med tre fargar, og var veldig fornøgd med det.

Bundingen sa...

Knallfin kjole! Håper du får solgt den når samfunnet åpner igjen. Vi får holde ut til vaksinen kommer.....

Klem