torsdag 31. desember 2009

2009 er over... Litt oppsummering.

Jeg har laget meg en kopp kakao og setter meg ved dataen for å oppsummere litt av 2009. Listen under har jeg knabbet fra http://troenderfaar.blogspot.com/, som igjen har knabbet den fra en annen blogg. Forferdelige tendenser blant frelses-soldatene sånn på tampen av året, ikke sant, Anne-Lill? ;)


* Hva gjorde du i 2009 som du aldri har gjort før?

Ga ut diktbok! :)


* Holdt du nyttårsforsettene dine og vil du lage nye?

Tja, både ja og nei. Har et forsett for 2010 også. Mer får du ikke vite akkurat nå...


* Ble noen som står deg nær mor eller far?

Ja, venner av meg ble foreldre.


* Døde noen som stod deg nær?

En av soldatene i Levanger korps. Ellers har det vært nære på med flere som står meg nær...


* Hvilke land har du besøkt det siste året?

Har vært i Norge i hele 2009.


* Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Hm... Energi, forståelse, tålmodighet og romslighet.


* Hvilke datoer i 2009 vil du aldri glemme og hvorfor?

12. august - dagen da jeg nesten mistet to søskenbarn i ei forferdelig trafikkulykke

29. oktober - dagen da jeg hentet diktboka mi på trykkeriet


* Hva er det største du har oppnådd i år?

Å gi ut ei veldig ærlig og personlig diktbok som har blitt veldig godt mottatt!


* Hva var din største nedtur?

Sjokket, redselen og alt som fulgte med 12. august


* Har du vært syk eller skadet?

Ja


* Hva var dine beste kjøp?

Laging og trykking av diktboka.

Svarte støvletter.

Hobbyting og -tang.


* Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?

Korpslederne på Levanger - for måten de har tatt imot meg på, gitt meg omtanke, omsorg, vennskap, romslighet, tillit og oppgaver til å vokse på.


* Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?

Det har jeg ikke lyst til å publisere her...


* Hva gikk mesteparten av pengene dine til?

Bortsett fra sånne kjedelige, nødvendige ting som husleie, strøm, mat osv. har jeg vel brukt mest penger på garn og annet hobbyutstyr.


* Hva gjorde deg veldig oppspilt og glad?

Å få ha arbeidspraksis på Frelsesarmeen.


* Hvilken sang vil alltid minne deg om 2009?

Det er flere sanger som har blitt spesielle for meg gjennom året.


* Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du:

- Gladere eller mer nedstemt? Uendret, tror jeg.

- Tynnere eller tykkere? Tynnere.

- Rikere eller fattigere? I forhold til penger og andre materielle ting er det nok ganske uendret.


* Hva skulle du ønske at du gjorde enda mer av?

Skulle ønske jeg gjorde mer av sånt som jeg gjør bare fordi JEG har lyst og fordi at det gir MEG noe. Også skulle jeg gjerne markert mine behov og ønsker mer.


* Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?

Gruble...


* Hvordan vil du tilbringe julen?

Sammen med nære og kjære. Jobb i kirka, feire Jesu fødsel, juletrefest, Frelsesarmeen, hvile, strikking, TV/film, kos.


* Ble du forelsket i 2009?

Ble forelsket i 2003 og er fortsatt ubeskrivelig glad i samme mann! <3


* Hva var ditt favorittprogram på TV?

Har ikke noe favorittprogram, akkurat. Men ser mest på filmer, dokumentarer og krim.


* Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?

Hater var å ta hardt i! Svaret er nei.


* Hvilken bok er den beste du har lest i år?

Jeg leser ikke så mange bøker. Men syns "Vekk meg når det er over" av Live Landmark var god.


* Hva var årets beste musikalske oppdagelse?

Hører på mye forskjellig, alt etter humør og form. Solveig Johanne Grønstøl er den siste oppdagelsen. Var, hjertevarm og ekte lovsang!


* Hva ønsket du deg - og fikk?

Litt forskjellig. Men det var veldig kjekt å få ønsket om DVD-spiller og støvsuger oppfylt, da.


* Hva ønsket du deg - og ikke fikk?

Ingen kommentar...


* Hva var årets beste film?

"A Christmas Carol". Ikke akkurat en ny film, men årets versjon med Jim Carrey er god.


* Hva gjorde du på bursdagen din?

Feiret med nær familie. Hadde større feiring litt senere.


* Hvilken enkeltting/person har gjort året mye mer tilfredsstillende?

Min kjære, gode venner, gode kolleger, Frelsesarmeen, kirka, troen min.


* Hvordan vil du beskrive klesstilen din?

Lett blanding av det jeg syns jeg er fin i og som er godt å gå i.


* Hva har holdt deg i mental balanse?

Troen på at Gud elsker meg og vil meg bare det beste. Ellers må jeg nevne min kjære, gode venner og kolleger, strikking og andre kreative sysler.


* Hva husker du fra nyhetsåret 2009?

Det er litt forskjellig. Men det gjør mye mer inntrykk på meg nå å høre om særlig trafikkulykker. Jeg vet hvordan det er å bli berørt.


* Hvem savner du?

Det hadde vært kjekt å ha noen venner enda litt nærmere, ja.


* Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?

Jeg er nødt til å nevne tre: Randi og Tor Fossland + Marit Nysand.


* Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?

Kommer ikke på noe spesielt akkurat nå.

2 kommentarer:

Anne-Lill sa...

Ja, vi knabber litt her og litt der. Vi har heldigvis vett nok til å opplyse om at ting er knabbet.

Godt nytt år Line!

Line Kristine sa...

Vi har det, da. Ikke alle som har det...

Godt nytt år, Anne-Lill!