lørdag 12. desember 2009

Ny jobb, julegryta og pepperkaker


De siste dagene har gått kjempefort! For litt over en uke siden fikk jeg telefon om at jeg skulle få begynne i arbeidspraksis på Kid interiør. Var og møtte sjefen på mandag denne uka, og det ble bestemt at jeg skulle begynne allerede på tirsdag. Jeg hadde sånn angst den morgenen at det var bare så vidt jeg kom meg opp av senga! Hele kroppen strittet i mot og tårene trillet :( Det var rett og slett forferdelig! Men jeg kom meg da avgårde. Og det går egentlig veldig greit. Begynner å få oversikt over vareutvalget, hvordan kassa fungerer osv. Jeg tør til og med å henvende meg til kunder (som jo oftest er vilt fremmede mennesker!).

Både jeg og offiserene syns det er litt trist at jeg ikke skal jobbe på Frelsesarmeen lenger. Riktignok visste vi at det når som helst kunne bli annen jobb, men det er noe med det likevel... Jeg kommer jo til å være med på mye av det Frelsesarmeen gjør likevel, men det blir ikke så mye som det har vært siden påske. Da er det ekstra godt å kjenne at det går bra på Kid. Jeg behøvde virkelig ikke en nedtur nå...

I går hadde jeg årets første grytevakt. Det er en meningsfull oppgave! Det er mange som legger penger i gryta. Dessverre så er det ikke alle i Norge som har det så greit i jula. Da er det godt at vi i Frelsesarmeen kan gi dem en hjelpende hånd rent konkret i form av f.eks. mat og klær.



I dag har jeg bakt pepperkaker. Brukte forskjellige former, blant annet ei lita ei vi kjøpte i går - et lokomotiv :) Med en far som jobber i jernbanen, så måtte jeg jo ha lokomotivform :P

"Når en pepperkakebaker baker pepperbaker...lokomotiv" ;)



Ingen kommentarer: