søndag 22. april 2012

Såpestøping

I dag fikk jeg lyst til å gjøre noe jeg ikke har gjort på en stund, nemlig støpe såper.


Så jeg lette fram blank såpemasse, jordbærlukt, rød farge og form. Formen er vel egentlig en muffinsform. Kjøpte den på ICA, tror jeg. Syns det er best med former av silikon, for da kan jeg bare vrenge såpen ut når den har stivnet. Er formen av hardplast er det stor sjanse for å ødelegge såpen når den skal ut av formen.


Jeg rørte visst litt for mye i såpemassen før jeg tømte den i formene. Dermed ble det litt skum. Men, men. Øvelse gjør mester ;) Luktet godt av jordbær på kjøkkenet underveis. Her ser du det ferdige resultatet. 500 g såpemasse var nok til å fylle fem av hullene i formen.


Nærbilde av to av såpene.

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Dette så morsomt ut! Nå fikk jeg lyst til å lage såper.
Gjør som mannen din sier. Snakk med noen. Du er ikke til bry. Husk at dersom det hjelper deg å snakke, er det en god ting å oppleve for den du snakker med.
Lykke til!

Anne-Lill sa...

Her ga du meg en idè til en ny hobby. Dette skal jeg prøve ut. :)
Jeg er jo på jakt etter noe nytt å holde på med, etter at hendene sa stopp til mer strikking.