tirsdag 3. april 2012

Sommerkjole og lesestoff til påske

I dag har jeg gått og sunget på Idas sommarvisa. Nei, det har ikke rablet for meg ;) Det hadde vel egentlig passet bedre med Ole Brumms "Det snør, det snør. Tiddelibom!", men det overser jeg glatt. Jeg strikker sommerkjole til dokka i ren trass ;)


Oppskriften er fra et gammelt ukeblad av noe slag. Ikke så lett å se godt på dette bildet. Får ta et bedre bilde av dokka med kjolen på når den blir ferdig. Jeg strikker den i Mandarin petit i en knæsj rosafarge.

Ellers så har jeg vært på biblioteket og lånt meg lesestoff til påske. Ei bok jeg lenge har hatt lyst til å lese. Begynte på den i dag og den virker veldig bra.

Fra baksida av boka:
Rigmor Galtung var et aktivt og humørfylt barn og ble som voksen en fremgangsrik komiker og humorist. Hele tiden slet hun imidlertid med følelsen av å ikke være god nok. Den glade jenta falt ned i depresjonens lammende svarte hull. Ærlig og personlig forteller forfatteren om dette temaet som angår så mange. Hun beskriver sin lagsomme, men målbevisste ferd mot lyset, mot å bli den hun egentlig er, med sin sårbarhet og kreativitet. Med sin innsikt og sitt humør fremkaller hun så vel tårer som latter og ikke minst forståelse i denne beretningen om sitt liv. I siste del av boka skriver psykiaterne John Erik Berg og Tormod Huseby om hvilken behanling som tilbys mennesker med en depresjonslidelse, og vi får et unikt innblikk i terapirommet.

1 kommentar:

Kristin Kreativius sa...

Ja, jeg prøver alt jeg orker å overse det hvite, kalde som laver ned, og som sniker seg inn i joggeskoene mine (FOR JEG NEKTER Å FINNE FRAM VINTERSKOA IGJEN!)

Nå jobber jeg med å innse og godta at syklene ikke blir med på påskeferietur i år. Derimot ligger skiene i skiboksen.

Våren kommer snart! Det er iallefall sikkert :)

GOD PÅSKE! Klemmer fra Kristin:)