onsdag 4. juli 2012

Kongress 2012

Jeg nevnte tidligere her i bloggen at vi har vært på Frelsesarmeens årskongress i år også. Den gikk som vanlig av stabelen i Lillestrøm og i Oslo. Det meste foregår på Oslo Kristne Senter som ligger i Lillestrøm. Her kommer noen bilder med litt minner fra turen.

Onsdag 20. juni dro vi med toget fra Verdal kl. 05.52. Min kjære prøver å overbevise om at han er våken. Hehe!


Her ser vi i det minste litt mer normale ut ;)


Litt venting i Trondheim før toget videre skulle gå.


Vel framme i Lillestrøm traff vi denne gærne dama ;)


Min kjære på bussen på vei til hotellet.


Torsdag kveld var vi på ordinasjonsmøte i Templet korps (Oslo). Fem stykker er ferdige på offisersskolen og skulle ordineres og få sine ordrer, altså hvor de skal jobbe hen. 
Disse har nå rangen løytnant.


Se så kjekk en soldatmann jeg har! :)


Ut på tur, aldri sur! Det blir litt busskjøring i løpet av ei kongresshelg, men det tar vi med godt humør.


Lørdag formiddag var det tid for årets kongressmarsj. I år gikk den fra Universitetsplassen til Oslo S. Vi ble spurt om å være med i flaggborgen. Det var folk fra forskjellige nasjoner med, og alle skulle representeres med sitt flagg. Du ser meg med det tsjekkiske flagget, og Ole Gunnar med det finske.


En del av deltakerne på Barnas kongress rocket Oslo S. Herlige unger!


Mannssambandet, Frelsesarmeens eget mannskor, var også med. Flinke karer!


Hornmusikk hører med i Frelsesarmeen.


Fanen til vår divisjon, Nordre divisjon.



Søndag fikk vi med oss formiddagsmøtet før vi reiste hjem. På togturen strikket jeg pulsvarmere med perler.


Trøndelag, here we come!


Jeg blir sliten av en sånn tur. Finnes noen angst-triggere langs veien, kan man si. Men jeg er glad jeg klarer det likevel. Det er aller mest fint å være med på kongress.

1 kommentar:

Marit Johanne sa...

Det var nok fint å være med på kongress. Slike samlinger gir inspirasjon og noen ganger er det godt å kjenne det store fellesskapet. Vi var mye på Sommer Oase tidligere. Men de senere årene har ikke situasjonen vært sånn at det har vært mulig å delta. Men neste uke er det Sommer Oase i nabobyen, så vi kan kanskje få med oss et kveldsmøte.