onsdag 11. juli 2012

Vondt...

En god venn ligger for døden...


Han har betydd veldig mye for meg gjennom mange år. Han har lyttet, trøstet, oppmuntret og støttet meg gjennom alvorlig sykdom bl.a. Nå har han fått kreft som ikke kan kureres, og er skikkelig dårlig.

Snakket med kona hans i dag. Det er hjerteskjærende når mennesker man er glad i har det vondt. Skulle så gjerne gjort et eller annet for å hjelpe dem. Men det eneste jeg kan gjøre er å tenke på dem og be for dem. Ikke det at jeg tenker smått om å be, men det føles likevel litt lite nå. En får behov for å gjøre noe, gjerne noe praktisk, for å gjøre situasjonen litt bedre om ikke annet.

Han er så god og snill. Det finnes ikke rettferdig at han skal plages sånn. Han er riktignok over 70, men det er uansett ikke noen alder.

Det er en urettferdig verden vi lever i...


4 kommentarer:

Beate sa...

*klem* Ja noen ganger er verden veldig urettferdig! Og det føles ikke godt å ikke kunne gjøre noe, men jeg er sikker på at det betyr mye for dem at du bryr deg <3

Bundingen sa...

Hva med å sende et fint kort og skrive hva han har betydd for deg?
Da vet han at du tenker på han og setter pris på han.
Det er viktig å gjøre noe, og ingenting er egentlig feil i slike situasjoner.

Ønsker deg en god dag!

Hilsen Ingunn

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt å ha gode vennar når livet er hardt å leve. Bønn og omtanke varmar når ein har det vondt.

klem

Marit Johanne sa...

Ja, det er vondt når slikt skjer. Mista min eldste bror i høst. Hans kreft var også uhelbredelig, men han fikk 7 gode bonusår ved hjelp av cellegift kurer som fikk kreften til å stagnere. Men det siste året var det ikke hjelp i det lengre, og det var et vondt år. Man føler seg så hjelpeløs. Det viktigste er å vise at en bryr seg, og bønn hjelper til å gi styrke.