torsdag 16. juli 2015

AL (Anonyme Listeavhengige).

Ser for meg et møte i AL. "Hei, jeg heter Line Kristine. Og jeg er listeavhengig."
He he! Nei, det fins nok ikke noen sånn forening. Men om det hadde gjort det, så hadde jeg passet godt inn der. Jeg er nemlig mildest talt glad i lister. Ja, ikke bare glad i, men mer eller mindre avhengig. Syns det meste blir mye mer oversiktlig om det kan settes opp i en eller annen listeform.


Denne og de to neste ukene er jeg eneste sekretær (av tre) på jobb. Dermed blir det en del arbeidsoppgaver jeg må gjøre som jeg vanligvis ikke gjør. For å holde oversikten og huske alt, har jeg laget meg sånne ukelister (ja, jeg har fri på mandager). Det fungerer så godt for meg at jeg tror jammen jeg skal lage meg sånne lister etter sommerferien også.

Og så er det en bra ting til med lister. Eller, det er jo flere, men det er en spesiell jeg tenker på nå. Og det er at etter hvert som du har fått unna ting, så kan du krysse av på lista. 
Det er en god følelse :)

1 kommentar:

Bundingen sa...

Alltid smart med lister! Arbeidslister, pakkelister etc. Jeg hadde nok også passa bra i foreninga di! Jeg lager alltid pakkelister når jeg skal ut og reise. Slik får jeg med meg det jeg trenger samtidig som det er lettere å pakke ut av kofferten det jeg ikke har behov for.
Så bare fortsett med listene! Det er genialt!

Fortsatt god sommer! Hørte nettopp at det hadde vært kaldt i Trøndelag i natt. Ikke langt herfra ble det også målt 2 minus. Men har gått rur i shorts og t-skjorte i dag.

Klem