mandag 6. juli 2015

Inne i en sokkestrikkestim.

Ja, jeg er visst inne i en sokkestrikkestim igjen. Det går mye i sokker, eller lugger som jeg sier, for tida. Nå er de røde også ferdige. Men så var det der med å ta bilde av rødt eller farger med rødt i, da. Det blir sjelden helt riktig farge på bildene... Disse er da strikket i Smart farge 4219 (dyp rød).


Har allerede begynt på neste par. Dette blir visst vepselugger. Eller kanskje en Lillestrømtilhenger legger sin elsk på dem? ;) Har kommet til hælen på nummer en. Hælen og resten av selve foten skal være svart.


Den siste uka har jeg vært så heldig å få være kattepasser for denne søte frøkenen. Eierne (Marion og familie) har vært på ferie.


Nå har de kommet hjem, og jeg fikk kjempefin gave som takk for hjelpa :) 

Jeg fikk strikkeveske,


rundeteller og kjempesøte maskemarkører. 


Vi deler interessen for strikking vi to, kan man si ;)

Marion har egen nettbutikk hvor hun blant annet selger garn. Man kan også få kjøpt direkte av henne. Jeg benyttet meg av sjansen til det i dag. Så med meg hjem ble arwetta i nydelige farger. 


Tror jeg vet hva jeg skal strikke av dette, men jeg er ikke helt sikker ennå. 
Heng med på bloggen min, så får du se :)

2 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Strikk til glede og nytte :)
Heldige du med så fin gave, også. Supert når man har samme interesse :)

Bundingen sa...

Sokker er tingen, ser du, og noe alle trenger og gjerne sliter hull på.
Jeg må visst kaste meg på sokkebølgen jeg også, for i dag solgte vi siste paret med herresokker på Stugu.
Nydelig garn du har kjøpt! Jeg følger med. Lykke til med vepse-sokkene!
Jeg ble ferdig med hverdagsjakka mi i dag, og nå er den vaska og ligger til tørk. Kommer på bloggen etterhvert.
Koselig "katte-passe-betaling"! Hva kan glede en ivrig strikker mer?

Fortsatt god sommer i Trøndelag!

Klem fra Ingunn