søndag 31. juli 2016

En innholdsrik uke. Helt annerledes enn jeg hadde tenkt.

Denne uka ble ganske annerledes enn jeg hadde tenkt. Jeg hadde i utgangspunktet ferie, og skulle avslutte en ferieuke med lite planer med å gå på konsert sammen med min kjære fredag kveld.
Men så, på grunn av sykmelding på jobb, fikk jeg spørsmål fra sjefen om jeg kunne avbryte ferien og komme på jobb. Om det så ble bare en dag denne uka, så ville han bli kjempeglad. For han satt bortimot alene med det aller meste på jobb. Det var absolutt ikke noe press, men det var litt krisestemning. Snakket litt med min kjære om det, og vi kom fram til at det ikke var noe problem om jeg avbrøt ferien. Så da ble det jobb onsdag, torsdag og fredag. Den tapte ferieuka får jeg igjen senere i år.

Etter jobb på torsdag ble vi bedt med på fjelltur sammen med Frank, en god venn av oss. Det var en stund ganske uvisst om det ble noe tur, for det mildest talt bøttet ned. Så mens vi ventet på om været skulle endre seg sånn som værmeldingen sa, var vi innom Kortmans Lysfabrikk og Pick up café. Begge deler ligger i nærheten av der fjellturen skulle starte. Ikke hadde vi vært på noen av stedene før heller, så det var absolutt en god måte å "slå ihjel" litt tid sammen på. Etter hvert lysnet det såpass at vi satset på å ut og gå.

Her er det klart for middagslaging på vei opp. Ikke at det er så langt opp, men det er tidvis nokså bratt. Etter som det begynte å bli utpå ettermiddagen, så var vi nokså sultne. Lavt blodsukker og bratte bakker er en dårlig kombinasjon.


Dinner with a view :)


Og har man ikke tatt med seg gaffel, ja da lager man seg en ;)


Gutta på toppen av Stokkvola.


Flott vær og ypperlig temperatur for en fjelltur!


Så kom fredag og det eneste jeg i utgangspunktet hadde planlagt for denne uka;
"Spinnvilt! Bare Bjørnov" i Borggården på Stiklestad Nasjonale Kultursenter.
Det ble rett og slett en kjempeopplevelse! Dama har en kjempehumor kombinert med at hun er en veldig dyktig musiker! :)


Nå i helga er det lite som skjer. Ikke vil kroppen så mye heller, kan man si. Å avbryte ferien var ikke noe problem, men det ble nok med noe ekstra både torsdag og fredag. På pinnene har jeg blant annet en Skjønnas-lue fra det samme Klompelompe-heftet jeg skrev om her.


En skulle tro at det går ganske kjapt å strikke en lue i str. 4-9 måneder, men det tar sin tid likevel, altså. I hvert fall når man skal holde styr på mønster oppover, kombinert med felling og at lua er ganske lang.


Denne skal etter planen bli en gave til en liten baby som snart kommer til verden.

1 kommentar:

Bundingen sa...

Synes du har benytta uka godt, jeg! Kjekt å kunne ta et tak når noen er syke. Fin fjelltur og konsert også!
Lekker lue du strikker!
Her begynner det å roe seg etter en hektisk, men fin sommer. Satser på flere fine sommerdager i august.

Klem fra Ingunn