fredag 30. september 2016

Og enda mer oransje

Jeg har alltid tenkt at safran er gult. For lussekatter er jo gule, ikke sant? Så da stusset jeg litt da jeg sjekket fargekartet til Dale babyull og fant en oransje-farge som de har kalt safran. Da måtte jeg google litt. Og joda, de har rett. For krydderet safran er oransje, til dels ganske mørk oransje også, til og med. Hm... Man lærer så lenge man lever :)

Her ser du nærbilde av en liten detalj på et nylig ferdig strikkeprosjekt. 


Prosjektet er pulsvarmere med fletter. Jeg har strikket noen sånne par tidligere. Oppskriften fant jeg i boka Strikkelyst. Du finner den også på appen Strikke (som du f.eks. kan laste ned på mobil eller Ipad). Denne gangen brukte jeg pinner nr. 3 i stedet for nr. 2,5. Ikke alle som har like smale hender som meg :) Fargen stemmer ikke helt på dette underveis-bildet, men.


For sånn ser fargen ut, egentlig.


Nå er pulsvarmerne ferdige og sendt som en overraskelsespakke i posten til noen. Håper mottakeren blir glad for gaven!

2 kommentarer:

Bodil sa...

Så fine, og for ein heldig mottakar :) God helg.

Siddis back home sa...

Så flott fargen, jeg har nettopp strikket en genser i den fargen og den er favoritt!