fredag 21. april 2017

Ferdigstrikket og nyvasket

Babyteppet er ferdigstrikket og nyvasket, og her ligger det til tørk. 
Ennå lenge til babyen kommer, men man kan da vel gi en sånn gave på forhånd?


Fakta om teppet:
Oppskrift: fra "Allers store strikkeblad" (bilag til Allers 12/2007)
Størrelse: 73 x 98 cm
Garnmengde: ca. 350 g brun babyull fra Dale
Pinne: nr. 3


Og så har jeg vært på litt shopping på Europris i dag. Jeg kjøpte en liten langpanne, en sånn med lokk og håndtak. Det er så snedig å bare bake i den formen, sette på lokket og bære det med seg dit man skal! I tillegg kjøpte jeg en slikkepott. Den vi har er såpass myk at den bøyer seg så lett. Til og med marengs, som er forholdsvis lett og mykt, gjør at den bøyer seg veldig. Men denne knæsje, prikkesaken her er stødigere :) Den tredje tingen jeg kjøpte er en isbitform med lokk. Lokket er jeg ikke så sikker på at jeg kommer til å bruke så mye, men jeg har en plan med selve formen. Den som venter får se ;)


I Trøndelag blåser og regner/sludder/snør det som bare det. Skikkelig ruskevær ved inngangen til helga. Men det er ikke så farlig for meg. Har ikke noen ærend utendørs likevel jeg, så. 
Ønsker deg ei riktig god helg der du er!

3 kommentarer:

Siddis back home sa...

Lekkert teppe! Gratulerer med nye innkjøp og god helg!

Bodil sa...

Nydeleg teppe som er ei fin gåve :) Fine innkjøp du har gjort. God helg.

Bundingen sa...

Klart du kan gi teppet på forhånd! Er det ikke noe som heter "baby-shower" nå for tida, da? Nydelig barselgave i alle fall! Mange timers jobb og dyrt garn.....
Jeg strikke sjal akkurat nå. Artig! Været er fint, men det er iskald vind.

God, ny uke til deg!

Klem