tirsdag 25. april 2017

Juks eller improvisasjon?

På pinnene nå er bl.a. et dukkeskjørt. Nederst på skjørtet (og etter hvert øverst også) er det dette mønsteret. Det er vel dette som kalles falske fletter. Kanskje det hadde gått an å bruke på leggen på et par lugger? Hm... Kan hende jeg må teste ut det en gang.


Når man strikker noe man ikke har strikket før, så kan det by på litt hodebry. Det gjorde det for meg med dette skjørtet. Ikke alltid man får det til helt som det står i oppskriften. Da er det kjekt å ha litt strikkeerfaring sånn at man kan jukse det til litt. Eller, improvisere høres bedre ut. Ja, vi kaller det improvisering, tenker jeg ;)

3 kommentarer:

Hanne sa...

De er så dekorative, disse "jukseflettene". Jeg holder på med en genser til meg selv, som har sånne i stedet for vrangbord. Du har fått dem mye jevnere enn jeg har klart :-)Håper jeg får det besre til på halsringningen - det blir jo mer synlig.
Pludrehanneklem

Bundingen sa...

Falske fletter gjør seg mye mer enn to rette og to vrange! Tror du blir fornøyd med dette. Lykke til!

Klem

Bodil sa...

Ja, det er så fint med falske fletter. Det blir nok eit flott skjørt. God helg.