søndag 7. mai 2017

Ferdig antrekk!

Nå i kveld ble antrekket til dukken ferdig. Så i tillegg til skjørtet har hun nå fått både genser og lue.
Lua er strikket i Sisu, sånn som skjørtet.


Fellingene lager en fin spiral når man ser den ovenfra.


Genseren er helt enkel med vrangbord i livet og nederst på armene. I tillegg har den en påstrikket halskant som er brettet dobbel og sydd fast.


En ting som er veldig kjekt med dette prosjektet, er at jeg har brukt bare garn fra lageret mitt. Ja, til og med knappene hadde jeg fra før. Sånt kan man like :)


Noen fakta om dette har jeg skrevet i tidligere blogginnlegg, men her kommer en oppsummering:


Garnmengde: 82 g grå Sisu (60 til skjørtet og 22 til lua) og i underkant av 50 g lys lilla Drops Baby
                    Merino
Oppskrift: fra Viking garn (katalog nr. 1610; TEMA-Kjoler), jeg fant det i Allers 17/2017
Pinner: hele antrekket er strikket på pinner nr. 2,5

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Veldig koselig sett til dokka! Sikkert kjekt å strikke, og så regner jeg med det blir en glad dokkemamma!
Vi har hatt en forsmak på sommeren, men nå er det iskaldt igjen. Dunjakke og lue da jeg hengte opp klær på snora i dag. Egentlig ganske så normalt for mai her da så nær fjellet.

Ønsker deg ei ny, fin uke med nytt strikkeprosjekt!

Klem fra Ingunn

Berit sa...

Nydelig, det er gøy å strikke dukkeklær! Og så er det en fin måte å bruke rester på :) Her er det i alle fall en dukke mamma som blir fornøyd.

Barwitzki sa...

Jipieee ferdig... veldig vakker :-))) Gratulerer. So søt.
Ha fin kveld. Hilsen fra Viola