søndag 21. mai 2017

Grønnfargen som forsvant...

Ikke alt blir helt som man har tenkt... Ikke dukkeskjørtet jeg skrev om i forrige innlegg, det vil si, forsøk nummer to ble bra, så det skal jeg blogge om etter hvert. Men gårsdagens bakeprosjekt ble ikke helt suksess.

Planen var å lage fargede margens. Jeg hadde lest på nettet at man bør bruke konditorfarge i geleform, for da blir det best resultat. Så da kjøpte jeg en sånn firepakning fra Dr. Oetker. Først prøvde jeg med gul, men den vistes knapt. Så hadde jeg oppi en bra dose med grønt, og marengsen ble lyyyys grønn. Det fikk holde, fant jeg ut. Ville ikke risikere at fargen evt. skulle lage noen usmak på marengsen.


Men noe skjedde underveis i tørkingen. For da jeg tok marengsene ut av ovnen, var det neimen ikke mye grønnfarge igjen. Du skal rett og slett lete veldig godt for å finne noe grønt i det hele tatt. Det vil si, utenpå. For inni dukket det opp litt grønt, i hvert fall.


Hm... Får prøve igjen senere en gang, med kraftigere farge. Har tenkt meg innom Cacas når vi skal til Oslo i sommer. De skal ha et stort utvalg av konditorfarger, og da farger som er kraftigere. Så får jeg heller komme tilbake til saken etter det. Kan jo ikke gi meg så lett :)

1 kommentar:

Timotei sa...

Ja, sånn kan det gå! Sikkert like gode selv om de ikke ble så grønne:) Fine dukkeklær du har strikket forresten!