tirsdag 11. juli 2017

Pinne-overgang

Er det noe som heter det? Pinne-overgang, mener jeg. Hm... Vi sier det ;)

I det siste har jeg strikket flere håndklær. De ble strikket på pinne nr. 4. Nå har jeg gått over til litt andre prosjekt igjen. Først ut ble en Marius-lue i Smart. Den ble strikket på pinne nr. 3 og 3,5. Tynnere pinner enn jeg har brukt på en stund, altså. Kombinert med tjukkere garn av ull, som dermed ikke glir like lett på pinnen. Det merkes i håndleddene, kjenner jeg. Går seg nok til, men enn så lenge er det en overgang.


Holder forresten på med et prosjekt i Vamse-garn på pinner nr. 6 også. Dét er i hvert fall tungt for håndleddene, så der blir det ikke strikket så mange omganger om dagen. Lua visste jeg kom til å bli bra, for jeg har strikket flere sånne luer. Om dette Vamse-prosjektet mitt blir vellykket, gjenstår å se. Det skal bli noe jeg ikke har strikket før. Dessuten innebærer det en tovingsprosess, og det er jo alltid like spennende/skummelt.

Ingen kommentarer: