torsdag 26. desember 2019

Litt ferdigstrikket i romjula

Jeg holder, som nesten alltid, på med flere prosjekt samtidig. Da kan det fort gå litt tid mellom hver gang noe blir ferdig og kan vises fram her på bloggen.


Denne Putty-nisselua har ligget ferdigstrikket noen dager, men det var først i dag den fikk dusk og ble ordentlig ferdig. I oppskriften står det angitt garnet Tynn merinoull fra Sandnes garn. Jeg valgte et av alternativene og gikk for Sisu.
I oppskriften står det også at det skal strikkes rundt et glattstrikket parti først, som så skal syes opp på innsiden av vrangborden. Jeg gjorde det, men syns ikke jeg fikk det til noe fint. Så da startet jeg på nytt og strikket bare vrangbord.

Oppskrift: Putty-nisselue fra Sandnes garn
Garnmengde: Ca. 65 g Sisu, farge 4228 (rød) og noen gram Sisu, farge 1001 (hvit)
Størrelse: 1-2 år
Pinner: nr. 2,5 til vrangborden og nr. 3 til resten

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Skikkelig fin nisse-lue! Synes dusken gjør seg veldig godt.

Fortsatt god romjul fra Ingunn

Oddbjørg sa...

Lua ble veldig fin! Ha et godt nytt år!