torsdag 20. februar 2014

Guuuule som sola!

 Begynner du å bli lei av snurrestrømpene mine? Dette er vel det femte paret jeg har strikket i damestørrelse, tror jeg. Og jeg er temmelig sikker på at det blir flere, for jeg er ikke lei!

Og nei, garnet har ikke sjatteringer i gulfargen. Sola skinte gjennom rekkverket på altanen da jeg tok bildet tidligere i dag. Det er forklaringen.


Disse er, som alle de andre, strikket i Sterk. Denne gangen valgte jeg farge nr. 835, det Du store alpakka kaller gullgul. Oker, vil jeg si, men.


På pinnene nå har jeg blant annet et trekantskjerf. Strikket noen av dem for et par-tre år siden. Det kan du se her og her.



Strikker i Fabel print, farge 677 


Anbefalt pinne til Fabel er nr. 2,5. Jeg bruker nr. 4 for få skjerfet litt mer luftig og dermed også litt mykere.

5 kommentarer:

Marit Johanne sa...

Jeg vet ikke hvor mye sol dere har hatt i vinter, men her kan vi ihvertfall trenge sokker som skinner som sola! Fine farger i trekantsjalet. Ha en velsignet helg!

Anne-Lill sa...

Jeg fikk et par snurrestrømper i ull til jul. Og de er favorittene når jeg subber rundt her hjemme. Veldig behagelig å ha på - og gode og varme. :)

Beate sa...

Flott gulfarge!

Snertne sneller og små nøster sa...

Stilige snurrestrømper :-) Er de uten hæl eller, og har du oppskrift?
Jeg syns Sterk er et veldig godt garn å strikke av :-))

God helg - klem Siv

Frk.Badegakk sa...

Herlige snurresokker! Og den fargen til Sterk der er bare så vanvittig vakker!