søndag 1. mars 2015

Amanda på skrå.

Jeg har strikket en del tepper til Amandaprosjektet, men ingen av dem er strikket på skrå. Prøver å bruke opp noe av garnlageret mitt, og fant ut at noen nøster med babyull kunne passe fint til et skråstrikket Amanda-teppe. Nå har jeg kommet halvveis, og det er 199 masker på pinnen. 

Underveis oppdaget jeg faktisk at jeg måtte kjøpe meg en strikkepinne. Ja, jeg skriver med vilje faktisk, for jeg trodde virkelig jeg hadde det meste av det jeg kunne komme til å trenge på det området. Men med så mange masker på pinnen, så holdt det ikke etter hvert med en rundpinne på 60 cm...

Var innom garnbutikken for å kjøpe en lenger rundpinne på vei hjem fra jobb på fredag. Der var det 25% avslag på alt av Sandnes-garn. Jeg skal ærlig innrømme at jeg så på og vurderte noe garn, men jeg kjøpte ikke noe! Kan ikke være helt frisk, vettu ;) Ble litt imponert over min egen viljestyrke der, gitt!


Nå har jeg da altså kommet halvveis, og skal begynne på felleomgangene. Jeg hadde bare ett nøste av denne lillafargen. Har andre lillafarger også, men de er litt mer rødlilla. Og det syns jeg blir litt krasj sammen med denne litt mer blålilla varianten. Så da blir det en del blått før det igjen blir hvitt på slutten, tenker jeg. Bilde av ferdig teppe kommer etter hvert :)

1 kommentar:

Refleksjon på livsvegen sa...

Vert kjempefint!

Ha fin ny veke :-)