torsdag 26. mai 2016

Hjertelige sjokoladekjeks :)

I går kveld lagde jeg sjokoladekjeks. Har laget sånne en gang før. Denne gangen brukte jeg hjertestempelet på alle. Dessuten hadde jeg i litt mindre kakao enn sist, så de ble litt lysere. En annen ting jeg gjorde annerledes denne gangen, er at jeg kjevlet ut deigen og stakk ut kjeksene med et glass. Dermed fikk jeg runde kjeks, og overflaten ble så glatt at stempelet ble mer synlig.

Før steking:


Etter steking: 


Smør, mel, melis og egg. Ja, og så kakao da for å lage sjokoladekjeks. Stort enklere kan det ikke bli. Oppskriften finner du her.


For noen dager siden ble geriljavirksomheten min ferdig også ;) Ja, det skal strykes og rammes inn, men fikk så lyst til å ta bilde og vise det fram nå. Har sett flere utgaver av akkurat dette broderiet på nettet, så hvem som har originalen er jeg neimen ikke sikker på. Men artig er det åkke som! :)

3 kommentarer:

Beate sa...

Å så fine kjeksa ble. De så skikkelig gode ut!

Bundingen sa...

Stempelkjeks faller i smak, spesielt hos små gjester, men det kan komme store "mus" i boksen også.
Det er tid for en kaffekopp og en kjeks ute på verandaen nå. Må nok bake jeg også. Takk for oppskrift! Kjekt å prøve en ny variant.

God helg fra Ingunn

Lisbeth sa...

De kjeksene så farlig gode ut :) Geriljabroderi er bare knalltøft, finnes sååå mye artig å brodere :D