mandag 23. mai 2016

Prøver litt nytt...

... og gjentar ting jeg har gjort før :)

Jeg har strikket en glassbrikke etter oppskrift i boka jeg skrev om i forrige blogginnlegg.
Den er strikket i Mandarin petit på pinner nr. 2,5. Ikke så helt lett å få fram rødfargen skikkelig, men sånn ble den altså


Jeg syns den ble litt tynn, egentlig. Fungerer veldig bra om man skal ha f.eks. et glass med noe kaldt oppå, men tror den blir litt i tynneste laget for en tekopp. I oppskriften står det flere garnalternativer. Tror kanskje jeg går for et litt tykkere garn om jeg strikker fler. Noe a la Tuva fra Europris f.eks.

Ellers, så holder jeg på med et trekantskjerf. Det skal bli en bursdagsgave senere i år. Har strikket flere sånne. Et av dem kan du se her.


Og så til sist noe som har vært ferdig en stund, nemlig fem tepper til Amandaprosjektet ved St. Olavs hospital i Trondheim.


De fire nederste er alle i rutemønster, sånn som jeg har strikket omtrent alle Amanda-teppene mine. Det øverste er strikket fra spiss til spiss. Disse er nå pakket inn, og dermed er Amanda-teppe #10, #11, #12, #13 og #14 klare for å sendes med posten :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Flinke og snille Line Kristine! Så fint at du strikker til disse små premature!
Lekker glassbrikke! Har bare sett hekla brikker før, tror jeg.
Lykke til med skjerfet!

Ønsker deg en riktig fint tirsdag!

Klem fra Uvdal

Beate sa...

Du er så flink! Og så kjekt at du blogger så mye. jeg følger med, selv om jeg er alt for sløv til å legge igjen kommentarer.