tirsdag 3. oktober 2017

Bittesmå, nystrikka babysokker

Jeg har flere ganger sett folk har strikket sånne søte, små babysokker. Jeg har lest oppskriften også, og sett på bilder av hvordan det gjøres, men syns det så litt innvikla ut. Samtidig har jeg tenkt at det kan da ikke være så innmari vanskelig... Til slutt fant jeg ut at, nei, jeg må prøve.

Oppskriften jeg fulgte finner du her. Til tross for gode bilder, så klarte jeg ikke helt å se for meg hvordan dette skulle kunne bli babysokker med bare bittelitt montering til slutt (i form av å sy sammen litt på baksiden av sokkene). Men jeg strikket i vei, fulgte oppskriften punkt for punkt, og sannelig ble det en sokk, gitt! Mestringsfølelse! Det kan man like :)


Nå er kanskje ikke oransje den fargen flest folk velger til babyen sin, men det oransje nøstet med babyull jeg hadde passet så bra som "forsøkskanin".


Ble de ikke søte?

Fakta om babysokkene:
Oppskrift: Opprinnelig fra damen bak bloggen KnitgirlinNorway. Bloggen eksisterer ikke lenger, men oppskriften kan du bl.a. finne hos Siri på bloggen Strikk og tøys.
Garnmengde: 34 g Dale babyull
Størrelse: 3-6 mnd.
Pinner: nr. 2,5

2 kommentarer:

Bodil sa...

Så mykje fint du har strikka i det siste :) Det var ein nydeleg løpar, og småplagg er jo alltid kjekt å strikka. Syns det var ein flott farge.

Bundingen sa...

Dette klarte du jo fint! Oransje sokker er fint på babyer. Sikkert noen som blir glad for disse. Det skal jo være de babysokkene med best fasong av alle, og de sokkene som sitter på små føtter som beveger seg hele tida.
Jeg må snart i gang jeg også. Vi venter et nytt barnebarn i november.

Riktig god helg fra Ingunn