fredag 13. oktober 2017

Rullekantlue

Tidligere i høst var jeg og mamma innom Glasslåven på Inderøya. Flinke Heidi Mitsel Bullen lager de nydeligste kreasjoner av bl.a. glass og keramikk. Men hun selger også garn, blant annet garn som hun har farget selv ;) Hun har laget oppskrift på en rullekantlue, og jeg kjøpte både oppskrift og garn da jeg var der.


Ikke så helt lett å fange disse fargekombinasjonene på bilde, men det under her ble så godt som riktig.


Lua ble kjempefin og den er bare helt utrolig myk og god. Dessuten er den ikke så veldig tjukk. Passer bra sånn i denne overgangsfasen vi er i nå, hvor det trengs lue iblant, men samtidig så er det ikke skikkelig kaldt ennå. Men, jeg er likevel litt usikker på om jeg kommer til å bruke den eller om jeg gir den bort til noen. Vet ikke helt om jeg kler denne typen lue, jeg. Føler jeg ser litt ut som en smurf med den på. Kan hende det er bare en vanesak. Vi får se :)


Fakta om lua:
Oppskrift: Heidi M. Bullen på Glasslåven (se link lenger opp i blogginnlegget)
Garnmengde: 70 g (hespet var 266 m/100 g)
Størrelse: Voksen
Pinner: nr. 2,5 og 3

1 kommentar:

Bundingen sa...

Rulleluer som jeg kaller dem er alltid aktuelle. Denne var fargerik og fin. En kan gjerne ha flere slike i aktuelle farger.

God tirsdagskveld fra Ingunn