lørdag 16. desember 2017

Pepperkakebaking

I kveld har jeg bakt pepperkaker. Jeg lagde dem i litt forskjellige former, men testet bl.a. ut to nye former som jeg kjøpte på Nille. Så da ble det pepperkakemenn og pepperkaketre som man kan henge på koppen.



Var egentlig på jakt etter en sånn tre-form i fjor på denne tiden også, men da fant jeg det ikke noe sted. Jeg fant imidlertid av samme sorten formet som hjerte, hus og stjerne. De kan du se her.

Jeg pleier ikke å bake så mye til jul. Men litt er det nå kjekt å lage. Om ikke annet så for å få puslet med noe, laget noe.

1 kommentar:

Bundingen sa...

Det er tradisjon å bake til jul, og det må vi holde fast på. Jeg synes det er kjempeartig å bake, og det blir gjerne flere runder med kaker her. I år solgte jeg mye på julemarked, en del er gitt bort, og i dag oppdaga jeg at det var tomt i boksen med goro. Ny deig er laga, den tredje i år. Så har jeg stekt skryllo, en slags krumkaker, i kveld. Morsomme de kakeformene dine! Jeg slutta med pepperkaker da ungene ble store og mista interessen. Spiselige julegaver går det mye av her i huset. Artig å lage, og artig og gi.

Fortsatt gode førjulsdager ønskes av Ingunn