onsdag 27. mars 2013

Ei lita bukse og Amanda # 3

Noen gang opplevd at du "plutselig" har mange strikkeprosjekt på gang samtidig? ;) Sånn er det i hvertfall her hos meg innimellom. Måtte være litt streng med meg selv og bestemme meg for å ferdigstille minst to av prosjektene før jeg begynner på noe nytt.
 
For noen dager så denne buksa sånn ut. Ikke mye som gjenstod.
 
 
Nå er den ferdigstrikket og montert med strikk innenfor brettekanten i midjen.
(Og nei, den har ikke skiftet farge. Det bare ser litt sånn ut i og med at et bilde er tatt ute og et inne.)

 
Buksa er i størrelse 6 mnd. og er strikket i Dale babyull på pinner nr. 2,5.
Oppskriften fant jeg i Norsk Ukeblad nr. 6/13.
Mottakeren er ventet til verden i slutten av september og er mitt tantebarn. Hvis det blir en gutt så kanskje jeg må strikke ei til i en litt mer guttefarge. Jeg vet ikke, jeg.
Og om jeg er pirkete og selvkritisk når jeg strikker ellers, så kan du jo tenke deg hvordan jeg er nå... Ja, ja. Det blir vel bra.
 
Det andre ferdigstilte prosjektet er Amanda-teppe # 3.
Mørk lilla babyull fra Dale på pinne nr. 3.

 
Stripemønster i rett og vrangstrikk denne gang.
Størrelsen er ca. som # 2 (som du ser her).
 
Sånn! Da kan jeg begynne på et nytt prosjekt!
Har litt å velge mellom på lista over ting jeg har lyst til å strikke ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Fin buksen ble.

Har akkurat samme problemmet selv med at jeg har altfor mye som strikkes samtidig.