søndag 20. desember 2009

Nå er det sannelig 20. desember allerede!

Fire dager igjen til jul! :) I dag har jeg vært ganske flittig, om jeg skal si det selv ;) Fikk visst "ånden" over meg, gitt. Dermed ble do, servanter og badekar vasket. Sengeklær ble skiftet og gulv ble moppet. Og nå i kveld har jeg strikket vrangborden på en lugg. Det er jo sånn i disse førjulstider at man kan ikke vise fram så mye bilder av hva man holder på med. Luggene jeg holder på og strikker nå er ingen julegave, men skal bli en liten overraskelsesgave til noen. Det er bare det at hvis jeg viser fram bilde av dem, kommer mottakeren garantert til å skjønne at det er han/henne som skal få dem.

For ikke lenge siden ble jeg ferdig med et stort strikkeprosjekt. Strikket babyteppe, ensfarget i Mandarin petit og pinne 2,5. Trenger jeg å si at det tok sin tid? ;) Til slutt broderte jeg på en bil med maskesting. Kan prøve å få tatt et vettugt bilde av det og vise det fram her i bloggen. Det er heller ingen julegave. Offiserene i Frelsesarmeen på Levanger blir besteforeldre igjen til våren. Teppet er en gave til den kommende verdensborgeren. Jeg har aldri møtt barnets foreldre, men tror og håper at de vil bli glad for teppet likevel :)

I går hadde kirkestaben i Verdal førjulssamling i kapellstua. Kateket Siv hadde laget en deilig kyllingsuppe som ble servert sammen med rundstykker. Etterpå ble det kaffe og kaker. Vi koste oss masse med julesanger, taler og mye moro. Det er trist at en av kollegene mine slutter. Men han skal jobbe i begravelsesbyrå her i Verdal, så vi kommer nok til å treffe han innimellom likevel. Det slår meg gang på gang hvor kjempeheldig jeg er som får være en del av en sånn flott stab, og hvor glad jeg er i kollegene mine! Gode kolleger er en velsignelse!

Snart jul, ja. Det er en ting jeg syns er litt rar å tenke på. Litt rar, litt spennende/skummel, men som også gir meg en god og varm følelse i hjertet. Nemlig det at under flere juletrær rundt om i landet ligger diktboka mi... Jeg har pr. i dag solgt 94 bøker. Det er ikke verst på to måneder! Har fortsatt ca. 100 igjen, så bare si fra om du vil kjøpe en eller fler ;) Jeg syns det er stort at så mange blir berørt på forskjellige vis av noe lille meg har skrevet... Men som en prest jeg vet av sa det så godt: "Lille deg har en stor herre som setter oss i stand til det utroligste". Det syns jeg var godt sagt! :)

Nå nærmer det seg sengetid her i Midttun. Vi talast!

Ingen kommentarer: