mandag 22. mars 2010

Ooops! I did it again...

Jeg har gjort det igjen... Jeg har tøyd strikken for langt. Så nå er både kropp og tanke sliten og vond. Derfor skal denne uka fylles med mest mulig hvile og/eller aktiviteter som gir meg påfyll på forskjellige vis. Så blir det vel bedre etter hvert...
Det er ikke alltid så lett å stoppe i tide for å unngå slike nedturer. Jeg må hele tiden prøve meg fram for å kjenne hvor mye jeg klarer. Og så er det det med å finne balansen mellom å utfordre meg selv/flytte grenser og det å hvile nok/få påfyll. Den er ikke lett! Noen ganger kjenner jeg helt klart og tydelig at jeg egentlig bør bremse kraftig eller stoppe opp helt. Men så er det ikke alltid jeg hører etter hva kroppen min sier til meg. Og noen ganger må jeg bare prøve å komme meg på jobb f.eks. til tross for dårlig form.
Jeg tror jeg kan oppsummere dette slik:
* Jeg må bli flinkere til å si nei, ta vare på meg selv, hvile og få påfyll
* Jeg må bli flinkere til å lytte til kroppen min når den sier ifra
Jeg jobber med saken, men har helt klart forbedringspotensiale ;)

1 kommentar:

hanssen-familien sa...

Sender en stoooooor klem til deg!
Og jeg er her hvis du vil komme på besøk en tur, kan hente deg på stasjonen som sagt. Stort sett på msn (av og til face).
Håper du kommer deg over kneika! <3