torsdag 3. februar 2011

Tankens kraft

Ooooh! Det var en dyp overskrift, ikke sant? :P Hihi :)

I dag er jeg delvis ganske varm, delvis litt frossen. Rett og slett det vi på Innherred kaller "urvin". Mulig det er hormoner som tuller litt med kroppen min. Akkurat rette tida på måneden for det. Men lurer på at det er litt forkjølelse også. Man får da ikke sår hals og blir hes av å menstruere, så vidt jeg vet ;)

Den såre halsen og den hese stemmen bekymrer meg litt. Det slår sjelden feil når jeg blir forkjøla - om jeg ikke blir syk på noe annet vis, så blir stemmen mildt sagt pussig eller bortimot forsvinner. Når man da jobber som klokker og trenger stemmen på søndag er det litt upraktisk, og foruroligende, å bli forkjøla på torsdag.

Jeg kan bekymre meg og tenke at nå blir jeg virkelig syk. Nå går jobben i vasken på søndag osv. osv. Men jeg kan også prøve å tenke positivt og si til meg selv at jeg er ikke helt frisk, men det går fort over. Prøver på den siste der, jeg. Ikke sikkert den funker 100%, men jeg har tro på tankens kraft. Man skal ikke undervurdere hva man bevisst eller ubevisst på ulike måter sier til seg selv.

Ingen kommentarer: