søndag 20. april 2014

God påske!

PÅSKEMORGEN SLUKER SORGEN

Jeg skriver dikt. Denne gangen har jeg i sinne
å dele med deg et lite påskeminne.
Det hele skjedde da jeg gikk i første klasse.
Jeg var en ivrig sjuåring som ville lære en masse.
Vi skulle lage påskebok, tegne og skrive
om den gangen Jesus døde og gav oss livet.
Å tegne var ingen sak, men å skrive rett,
nei, det var ikke like lett.
På den aller siste, gule side skulle stå
en hyllest til Han som måtte lide så.
Men, husk jeg var jo ikke særlig skrivevant
og fikk derfor problemer med dobbelt konsonant.
Så derfor skrev jeg i god tro
bare en k der det skulle være to.
Påskemorgen sluker sorgen, ble resultatet.
Men man kan jo si det på den måten også.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg tenker den 7åringen egentlig var ganske klok selvom hun ikke var helt klar over det selv.. ;-)

Riktig god påske til deg!