lørdag 15. august 2015

Porselensmaling.

Jeg ble inspirert av denne DIY-filmen fra Panduro.


Så da vi var på ferie i bl.a. Oslo forrige uke, tok jeg turen innom Panduro og kjøpte porselensmalingstusjer. Koppen hadde jeg fra før.


Klar for maling med filmen på Ipad :)


Klippet ut et papirhjerte, tok tape på baksiden av det og festet det på koppen.
Så tegnet jeg prikker i de fargene jeg hadde valgt rundt hjertet.
Jeg har grønn også, men jeg syns blå, svart og lilla passer godt sammen.


Så fikk det tørke i fire timer før jeg tok av papirhjertet.


Og etter herding på 160 grader i stekeovn i 90 minutter ble dette det ferdige resultatet.
Syns det ble stilig, jeg! :)



Det fins jo så mange muligheter for dekorering av f.eks. kopper med sånne tusjer. Man kan lage andre former og tegne prikker rundt, eller man kan tegne/skrive noe helt annet osv. osv. Det fins flere filmer på Youtube du kan la deg inspirere av blant annet. Jeg har vært på Europris og kjøpt flere hvite kopper i dag, så det blir nok mer porselensmaling å se her på bloggen etter hvert.

Ha ei god helg der du er!

1 kommentar:

Sylvia sa...

Hei, så kreativ du er.
Det ble veldig flott. Gleder meg til å se de andre også.....
Kanskje du må lage deg et sett, men som har forskjellige farger rundt det samme hjertet?
Mandag = ny uke og nye muligheter.