tirsdag 14. juni 2016

Ikke helt som jeg hadde tenkt...

Jeg er nettopp ferdig med en hjerteklut fra Sandnes garn sitt klute-hefte.


Den ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Det skal egentlig være to rader med hjerter, men det ble det ikke nok garn til på et nøste for meg. I oppskriften står det Mandarin naturell. Jeg har brukt Mor Aase bomullsgarn, men de to garntypene har akkurat like mange meter pr. nøste, så det skal ikke ha noe å si. Mulig det har noe med strikkefastheten min å gjøre? Jeg vet ikke helt. Den ferdige kluten ble 30x30 cm sånn som det står i oppskriften, men det ble likevel ikke mange nok omganger til å få plass til to hjerterader. Ja, ja. Sånn ble den nå. Den symmetri-glade delen av meg skulle gjerne sett at hjertene var midt på eller i hvert fall et oppe og et nede f.eks., men det ble ikke det denne gangen. Får vel bare holde ut ;)


Gjorde for så vidt en annen vri også. Jeg strikket hjertene i rillestrikk i stedet for vrang på rettsiden og rett på vrangsiden. Er ikke så glad i sånn som det blir seende ut med den opprinnelige måten å strikke det på. 

Nå sitter jeg og spekulerer på hva jeg skal ta med som tur-strikketøy når vi skal på ferie. Godt jeg har en stund å tenke på ennå.

1 kommentar:

Ruths datter sa...

Greit å ha noe enkelt med på ferie synes jeg. Må jo ha noe med da, ellers...
KLEMS