tirsdag 30. mai 2017

Det er Norge i rødt, hvitt og blått!

Etter som det er mai, fikk jeg lyst til å strikke et dukkeantrekk i rødt, hvitt og blått. Det ble ikke ferdig til 17. mai, men jeg rakk å få det ferdig før måneden var omme.


Oppskriften fant jeg i dette dukkeheftet fra Sandnes. Heftet er utgått, og kan derfor lastes ned gratis her.


I oppskriftsheftet er antrekket strikket i lillafarger, men jeg valgte altså de norske fargene. Jeg strikket dessuten både skjørtet og solhatten ensfarget.


Og her er et bilde av dukka i bare skjørtet.


Noen fakta om antrekket:
Oppskrift: fra Sandnes garn (hefte nr. 1207; sandnes dukke)
Garnmengde: ca. 100 g blått babygarn fra Europris, ca. 30 g rød Mor Aase babygarn fra Rema og ca. 30 g hvit Sisu fra Sandnes garn
Pinner: nr. 3 til hele antrekket, bortsett fra nr. 2,5 til kantene rundt ermehullene og halskanten

3 kommentarer:

hjemveien sa...

Fikk bare lyst til å si:
Hei, jeg var innom,
Her var mye fint å kreatvit :-)

Bodil sa...

Det var eit stilig antrekk :)

Bundingen sa...

Jeg kjenner ingen som leker med dokker, dessverre. Da hadde jeg nok kasta meg på denne dilla jeg også. Flott antrekk!

Ønsker deg ei riktig fin pinsehelg!

Klem fra Ingunn