søndag 19. april 2020

Hva skal man finne på, da? Lage kaffesåpe, kanskje?

Hva skal man finne på, når man skal være mest mulig hjemme?


Jeg har ennå til gode å kjede meg selv om jeg tilbringer så mye tid hjemme.
Det er antageligvis er tre hovedgrunner til det:

1) Jeg er blant de heldige som fortsatt har en jobb å gå til. Jobben utføres riktig nok også hjemmefra, men likevel. Det er fortsatt like mange timer som går med der.

2) Mine hobbyer handler mye om å lage ting, og da først og fremst strikking. Strikke kan man jo for så vidt gjøre mange steder, men veldig gjerne hjemme. Verre for dem som har f.eks. fotball som fritidsaktivitet, tenker jeg.

3) Mine psykiske utfordringer medfører behov for en del hvile. Det trenger ikke nødvendigvis bety å ligge på sofaen og gjøre ingenting. Det kan for eksempel bety å pusle med noe annet hjemme. Gjøre noe i det tempoet jeg kjenner er greit den dagen. Et eller annet som gjør at jeg får tankene over på noe annet en stund.


Å være mye hjemme er med andre ord ikke en kjempestor overgang for min del. Når situasjonen er normal, så har jeg jo så klart alternativer. Da går det an å gå på besøk, se en film på kino osv. Så litt mer tid hjemme enn vanlig blir det jo, også for min del. Men jeg har, som sagt, ennå til gode å kjede meg. Ikke at det hadde vært verdens undergang om jeg kjedet meg heller, langt derifra. Men det er jo greit å slippe det også :)

Bildet er fra kvelden for to dager siden. Da lagde jeg kaffesåpe. Det blir jo ikke de vakreste såpestykkene verken når det gjelder farge eller utseende ellers, men det er en veldig kjekk ting å ha på kjøkkenet. For kaffen i såpen fjerner matlukt fra hendene. Snedig!

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Så flink du er som lager såpe! Her hos meg blir handarbeidet mer ensidig. Strikking, strikking og atter strikking. Men jeg kjeder meg heller ikke om jeg må være mye hjemme. Jeg er glad i å gå tur, og her omkring er det ikke mange jeg treffer på heller. Var på skitur i går, og planlegger ny tur i morgen i knallvær.

Ønsker deg fine vårdager!

Klem

Bodil sa...

Ja, vi er heldige som har ein hobby i desse tider. Spennande såper du har laga :)

Barwitzki sa...

Utrolig ... Jeg har også så mye å gjøre ... hyggelig. Nå syr jeg og jeg har en ny strikkebok - fiskergenser - åh, ja jeg vil :-))
Det er så vakkert ute i skogen ... og jeg lager mat, baker og om kvelden elsker jeg å se en film Netflix, Amazon, Disney ... det er så flotte filmer. Hilsen deg. Jeg fant oppskriften på kaffesåpen på nettet ... Takk for tipset :-)) Klem fra meg.