søndag 29. august 2010

Vondt og fælt!

Det er ikke alltid like lett å slappe av... Det resulterer ofte i anspente og vonde muskler. Noe som igjen lett forplanter seg til hodet - jeg får spenningshodepine (http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/spenningshodepine-2461.html). Med hjelp av legen har jeg funnet fram til en type smertestillende som fungerer godt. Hvis jeg i tillegg klarer å senke skuldrene og slappe av, vel og merke. De dagene jeg har vondt, prøver jeg så lenge jeg kan uten å ta smertestillende. Best om man klarer seg uten, egentlig. Og de fleste dagene går det helt greit. Andre dager må jeg ta en smertestillende eller to. Atter andre dager virker ikke det heller. Da er det bare forferdelig vondt, jeg blir lys- og lydsky, trøtt og kvalm. Kjempekjekt :( Fredag var en sånn dag. Ingenting hjalp. Men jeg dro på Frelsesarmeen likevel, for jeg hadde lovet ut å lese noe. Det kunne selvsagt noen andre ha gjort hvis bare jeg hadde tatt hensyn til meg selv og gitt beskjed tidligere på dagen. Men ikke denne jenta det, nei! For å si det sånn, jeg angret på at jeg dro :( Men jeg kom meg gjennom kvelden. Fikk i meg noe mat da jeg kom hjem og sovnet på sofaen. Da jeg stod opp i 10tida i går fant jeg ut at jeg hadde sovet til sammen vel 20 av de 32 siste timene. Kjempeform, ja...

I går og i dag har jeg heldigvis vært mye bedre. Men jeg må nok fortsette å passe på. Ellers kommer en sånn fæl dag igjen.

Over til noe koseligere! Her er en liten samling av årets "pulsvarmer-kolleksjon" så langt ;)

1 kommentar:

Beate sa...

Uff, det høres ikke noe godt ut! Jeg sleit masse med det før, nå er det bare i de værste stressperiodene jeg har det sånn. For meg hjalp det med en periode hos fysioterapaut.